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2018 부산국제광고제 출품작 - Palau Pledge 본문
관광객 수가 급격히 증가해 생태계의 위협을 받게 된 팔라우 섬.
더 이상 아름다운 자연환경을 훼손시킬 수 없었던 팔라우 주민들은
지속 가능한 환경보호 캠페인을 시작했습니다.
관광객 수의 급격한 증가는 팔라우 섬나라의 환경에 영향을 주고 있습니다.
매년 160,000 명의 손님이 20,000 명의 인구를 가진 팔라우로 입국하는데요.
환경 적으로 파괴적인 행동의 비용은 종종 개인적인 차원에서 측정하기가 어렵습니다.
그것들은 어느 한 개인의 부주의한 행동의 결과가 아니라 시간이 지남에 따라 종합적인 조치의 결과이기 때문이죠.
이 캠페인의 목표는 관광객과 현지인들 사이에서
생태학적으로 책임 있는 행동을 장려하는 것이었는데요.
인식과 지속 가능한 행동을 촉진하기 위해 대담한 새로운 입국 비자 절차가 만들어졌습니다.
모든 방문객은 반드시 환경 보호를 위해 여권에 찍힌 서약서에 서명해야 합니다.
장교 앞에서 서명한 이 환경조치는 팔라우의 아이들을 위한 것으로
여행자는 이 서약서에 서명함으로서 환경법을 지키기 위한 행동들에 동의하게 되고 스스로 팔라우의 자연환경을 지키기 위한 행동들을 일관되게 지켜 나가게 되는 것입니다.
서약서 뒤에 있는 환경법을 위반 한 사람에게는 벌금 또는 추방 조치가 적용됩니다.
팔라우 서약을 이행하고 그 효과를 보장하기 위해
정부 기관, 관광 업계 및 시민들과 협력했으며
이민법, 착륙 절차 및 세관 절차가 변경되었습니다.
유엔에서 발표 된 이 서약서는 처음 4 주 동안 17 억 개의 언론에 대한
인상을 주었습니다.
가장 중요한 사실은 2 백만 명이 넘는 관광객이 10 년 내에 서약서에 서명 할 것으로 예상된다는 것입니다.
이 광고는 다소 어려운 주제인 시사적인 문제를 다채로운 색상과 아름다운 풍경으로 풀어낸 광고라고 할 수 있습니다.
더 많은 광고는 2018 부산국제광고제에서 만나 보실 수 있습니다.
Title : Palau Pledge(팔라우 서약)
Brand : Palau Legacy Project
Agency : Host/Havas
A sharp rise in tourist numbers is impacting the environment of island-nation, Palau. Yearly, 160k guests enter Palau, which has a 20k population. The costs of environmentally destructive behaviour are often difficult to gauge on an individual level; they aren’t the result of any one person’s careless actions but of aggregate actions over time. The objective was to promote ecologically responsible behaviour amongst tourists and locals, ensuring enforcement and encouragement was everyone’s job.
To promote awareness and sustainable actions, a bold new entry visa process was created: All arrivals MUST sign a pledge, stamped in their passports, to be good environmental stewards. Signed before an officer, this eco-commitment is dedicated to Palau’s children. By making visitors agree to a public request to sign the Pledge, an internal desire to behave consistently is produced. Visitors are informed that fines or expulsions apply to anyone breaking the environmental laws behind the Pledge.
To implement the Palau Pledge and ensure its effectiveness, the agency worked with government, the tourist industry and citizens. Immigration laws, landing procedures and customs processes were changed. Announced at the UN, the Pledge garnered 1.7 billion media impressions in the first 4 weeks. Most significantly, it’s projected that over 2 million tourists will sign the Pledge within its first 10 years.