일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- 이벤트
- 축제
- 마케팅
- 2024부산국제마케팅광고제
- 2023부산국제마케팅광고제
- 심사위원
- 2015 부산국제광고제 수상작
- ad stars
- madstars2022
- madstars2023
- 2022부산국제광고제
- 강연
- 콘퍼런스
- 영스타즈
- 출품
- 2015 부산국제광고제
- ad stars 2015
- 부산국제마케팅광고제
- 인터뷰
- madstars2024
- ADSTARS2021
- 벡스코
- adstars
- madstars
- 광고
- 공모전
- 부산
- 국제광고제
- 부산국제광고제
- 광고제
- Today
- Total
부산국제마케팅광고제와 함께하세요!
[2016 Silver] 의미 있는 인터렉티브 - TON-TON VOICE SUMO, What Family Means 본문
[2016 Silver] 의미 있는 인터렉티브 - TON-TON VOICE SUMO, What Family Means
부산국제마케팅광고제(MAD STARS) 2016. 12. 20. 17:58
AD STARS 2016 Silver
의미 있는 인터렉티브 -TON-TON VOICE SUMO, What Family Means
Interactive 부문 Silver 수상작 TON-TON VOICE SUMO
의미있는 크리에이티브, 그렇기에 더욱 특별한 인터렉티브 부문 수상작을 소개합니다.
사람들은 나이가 들면서 목구멍의 기능이 저하되는데요.
호흡하고 음식을 삼키는 것은 더욱 어려워집니다.
이런 목구멍의 기능을 회복시키는 가장 좋은 방법은 발성을 증가시키는 것입니다.
하지만 이런 재활은 전혀 재미가 없습니다.
고령자들은 마지 못해 보건 서비스 시설에서 재활을 위한 발성을 해왔는데요.
어떻게 하면 재미있게, 의무적으로 억지로 하는 재활활동이 아니게 할 수 있을까.
이 프로젝트는 작업 치료사와 협력하여 재미있는 재활 방법, "TON-TON VOICE SUMO"를 개발했습니다.
원래 종이 인형 스모는 바닥을 쳐서 하는 게임인데요.
하지만 이 게임은 목소리를 통해 이루어집니다.
TON TON 하고 소리를 내면 인형이 놓인 바닥으로 진동이 가게 되는 것입니다.
원래도 스모는 일본의 노인들에게 인기있는 스포츠 였습니다.
어르신분들은 이 게임에 집중하여 즐기는 모습을 보여주었는데요.
이 게임을 통해 자연스럽게 열중해서 "TON TON" 하고 외치게 되었습니다.
히토리자와 종합건강서비스 시설에서 첫 출시되어, 그 날 40명이 재활을 즐겼는데요.
그리고 점점 이 게임을 시행할 예정인 시설이 늘어나고 있다고 합니다.
지루한 치료를 즐거운 시간으로 만들어준 의미있는 작품이었습니다!
TON-TON VOICE SUMO
Advertiser/Client | generic health services facility HITORIZAWA
Brand | Rehabilitation Service
Company | DENTSU INC.
As people get older their throat function declines. It becomes more difficult to breathe and to swallow food. The best way to recover throat function is increased vocalization. However, the rehabilitation for this is not fun at all, and therefore the elderly reluctantly used their voices at Hitorizawa health services facility.
We developed a fun method of rehabilitation "TON-TON VOICE SUMO" in cooperation with occupational therapists. The sumo ring vibrates with the px-layers' voice as they say "TON-TON",meaning "Go! Go!"which then moves the sumo wrestlers in this mechanism.
Choking is the leading cause of accidental death in the elderly, according to annual report of Japan ministry of Health, Labour and Welfare. To prevent this, we had discussions with occupational therapists and found out increased vocalization improves throat function. To maximize elderly's interest, we chose the most popular sport for them, Sumo wrestling, as a base of this rehabilitation.
Elderly were engrossed by this method, and shouted "TON-TON" many times. Occupational therapists were impressed by this success. It also contributed to increased communication across the entire care facility. "TON-TON VOICE SUMO" has been highly acclaimed by numerous media outlets including Japan's major TV shows, and many hospitals and clinics are currently making plans for its implementation.
We first launched "TON-TON VOICE SUMO" on 27/1/2016, at generic health services facility HITORIZAWA On this day, about 40 people enjoyed the rehabilitation. Second implementation was on 29/2/2016 at the same place, and at this time more than 80 people played, including not only elderly but the staffs who work at the facility. Kounandai Hospital and Heart-warm Clinic are scheduled for the next implementation.
Interactive 부문 Silver 수상작 What Family Means
인터렉티브 부문 작품 그 두번째,
이번에는 "가족"이라는 것과 관련된 작품을 소개합니다.
What family is, 라고 지어진 이 프로젝트는
브라질 최대의 사전에서 "가족"의 정의를 바꾸기 위한 것이었는데요.
브라질 의회는 최근 가정을 남성과 여성의 노동 조합의 결과라고 하는 가정 규정을 통과시켰습니다.
이는 수 많은 가정을 무시하고 배제하며 편견과 차별을 재확인합니다.
프로젝트는 다중 매체와 브랜드를 서로 더 가깝게 하여 큰 토론을 하기 위해
법안에 대한 사람들의 분노와 생성된 언론의 영향을 활용할 수 있는 기회를 만들었습니다.
율법을 바꿀 수 는 없지만, 훨씬 더 강력하고 포용력 있는 것을 바꾸기로 하였습니다.
바로 "사전"이 그것 이었는데요.
브라질 최대의 사전에서 "가족"의 정의를 바꾸기 위해 브라질 사람들을 모으는 프로젝트 였습니다.
사람들의 분노를 활용, 뉴스와 사회 네트워크에서 중요한 토론을 이끌어 냄 으로써 메세지를 증폭시키고자 한 것인데요.
대중들은 웹사이트를 통해 "가족"의 정의에 대한 제안을 제출하도록 요청받았습니다.
그리고 접수 된 많은 제안을 토대로 사전 작성자 팀이 새로운 정의를 만들었습니다!
이 프로젝트는 언론의 주목을 끌었으며, 브라질의 주요 신문과 TV 프로그램에 의해 다루어졌습니다.
많은 유명인이 합류하여 대표자가 되기도 하였는데요.
한 단어의 정의를 변경함으로서 논의는 시작되었고, 브라질 최대의 사전 HOUAISS는 현재와 최신 상태를 유지하는 사전임을 보여주었습니다.
편견이 없는 "가족" 이라는 단어의 정의를 보여줌으로써 말이죠.
What Family Means
Advertiser/Client | Houaiss Dictionary
Brand | Houaiss
Company | NBS
What family means is a project that brought Brazilians together to change the definition of “family” in the country’s largest dictionary. The National Congress of Brazil recently passed the Family Statute, which defines family as being solely the result of the union between a man and a woman. This definition disregards and excludes millions of families, reaffirming prejudices and discrimination. We saw the opportunity to take advantage of the media impact generated and of people's indignation toward the statute, to generate a significant debate, bringing public and brand closer to each other.
We can’t change the law, but we can change something even more powerful and embracing: the dictionary. So we created a project to bring Brazilians together to change the definition of “family” in Houaiss, the country’s largest dictionary.
The strategy was to amplify our message by taking advantage of the media impact generated and of people's indignation toward the statute, generating a significant debate in the news and on social networks. The public was invited to submit their suggestions for the definition of “family” through our website. Based on the many suggestions received, a team of lexicographers created the new definition.
The project drew media attention and was covered by Brazil’s major newspapers and television programs. With all this buzz, many celebrities joined in and became true ambassadors of the cause. By changing the definition of one word, we started a major debate about this important cause and showed that Houaiss is a dictionary that stays current and up to date. And most importantly: new generations will learn a definition of the word “family” that is more inclusive, contemporary and free of prejudice. 100K definitions submitted through our website. Over 15M views. More them 230K shares. 50+ personalities joined in, impacting over 60 million followers. $35 M in earned media.