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[2016 Gold] Back Home Screens Find Missing, INTELLIGENT PARKING CHAIR 본문
[2016 Gold] Back Home Screens Find Missing, INTELLIGENT PARKING CHAIR
부산국제마케팅광고제(MAD STARS) 2016. 10. 24. 17:08
AD STARS 2016 Gold
Back Home Screens Find Missing, INTELLIGENT PARKING CHAIR
PR, Public Service, Media 부문 Gold 수상작 Back Home Screens Find Missing
오늘 소개할 작품은 PR, 공공 부문, 그리고 미디어 세 부문에서 Gold를 수상한 작품인데요.
어떤 목적을 어떤 방식으로 이루고자 하였는지, 함께 확인해보도록 하겠습니다.
중국에서는 매년 20만명 이상의 아이들이 실종되고 있습니다.
이 중 다시 발견되는 아이들은 0.1% 밖에 되지 않는데요.
이런 상황속에서 매년 엄청난 금액의 예산을 미디어 광고에 투자하는 OPPO, 중국에서 가장 큰 스마트 폰 브랜드는 그들의 스마트 폰 화면을 기부하였습니다.
바로 수많은 미디어의 스마트 폰 화면은 물론, 매장에 배치된 그들의 스마트폰에서 실종된 아이들의 사진을 볼 수 있도록 한 것이죠.
사람들은 휴대폰 매장에서, 야외의 스크린에서, 지하철에서, 흔히 볼 수 있었던 스마트 폰 광고 속에서 실종된 아이들의 모습을 확인하였습니다.
또한 QR코드를 스캔하여, 자신의 스마트폰 홈 화면 또한 이 캠페인에 기부할 수 있었죠.
주변에서 흔히 볼 수 있는 스마트 폰 광고와 사람들이 항상 지니고 다니는 스마트폰의 화면을 통한 캠페인으로,
사회 문제 해결에 크게 기여한 작품이었습니다!
Back Home Screens Find Missing
Advertiser/Client | OPPO
Brand | OPPO
Company | Publicis China
It has been reported that over 200.000 children go missing in China every year. Only 0.1% are found. This serious social issue gets very little publicity. On the other hand, OPPO, one of the biggest smartphone brands in China, invests heavily in advertising, with a media budget of 150 over million $.
Brief: How could OPPO put their resource (advertising, stores) in the hands of the consumers for them to get involved in helping missing children in China?
Our x-objective was to raise the awareness regarding a dramatic national problem, offer visibility and involve as many people as possible to help gather as valuable information for the children.
THE BACK HOME SCREENS. Together with the “Baby Back Home” NGO, on June 1st International Children’s Day, OPPO donated all mobile phone screens from its print and outdoor advertising to display pictures of missing children. In store, we changed the real devices’ home screens with missing children pictures. People could scan a QR Code to donate their phone home screens, establishing a direct link to the organization’s official WeChat account and a hotline number to offer relevant info.
Without any additional costs, repurposing its large media network, OPPO brought huge publicity to the cause of missing children and receive valuable information on missing children with:
15.000?calls to the hotline on June 1st
600,000?QR code WeChat Shares on June 1st
6,000,000 ¥ worth?re-purposed media
PR, Interactive 부문 Gold 수상작 INTELLIGENT PARKING CHAIR
다음은 PR과 Interactive 부문에서 수상한 작품입니다.
예전 기대작으로 소개해 드렸던 적이 있는 작품인데요!
혁신적인 기술을, 놀랍게 PR한 작품, 다시 한번 살펴보도록 하겠습니다.
무인 자동차 기술 개발, 전 세계의 자동차 제조 업체들이 도전하고 있는 분야입니다.
치열해져만 가는 경쟁 속에서 닛산은 "Self-Parking" 자동 주차 기술을 발명하였는데요.
기술 개발과 함께 유리한 출발을 시작했지만, 빠른 경쟁 속에서 이 성과는 희미해져 가고 맙니다.
이런 상황 속에서 닛산의 이미지를 뚜렷하게 하기 위한 아이디어가 필요했죠.
그렇게 등장한 작품이 "INTELLIGENT PARKING CHAIR" 였습니다.
닛산의 기술력을 사람들에게 인식시키기 위해, "사무실 의자"를 이용하고자 한 아이디어였는데요.
시작하고, 뒤돌아서, 주차한다. 라는 닛산의 자동 주차 기술을 그대로 이용하여
박수 한 번에 제 자리로 돌아가는 사무실 의자를 만든 프로젝트 였습니다!
이 의자를 여러 기업에 제공, 닛산의 기술력을 다시 돌아보게 하고자 하였죠.
매일 일하는 사무실이라는 익숙한 환경, 손뼉을 치는 단순한 행동.
사람들은 이를 이용할 때 마다 닛산의 자동화 기술을 바로 떠올리게 되었습니다.
웹 영화에서부터 전시장에서의 발표 까지, 이 프로젝트는 더욱 멀리 퍼져나갔으며
신기하게 느껴지는 아이디어로 사람들의 관심을 사로잡았습니다.
수 많은 미디어에서 화제가 된 것은 당연한 수순이었겠죠?
매일 사용되는 사무실 의자를 가장 큰 커뮤니케이션 기술의 미디어로 활용하여
PR과 Interactive부문에서 수상하기에 부족함 없는 멋진 작품이었습니다!
INTELLIGENT PARKING CHAIR
Advertiser/Client | NISSAN MOTOR CO.,LTD.
Brand | INTELLIGENT PARKING ASSIST
Company | TBWA HAKUHODO
Car manufacturers around the world today are engaged in developing the latest self-driving car technologies. Nissan was also among them, and they made a head start in inventing the self-parking technology. But as competition quickly followed, Nissan’s presence was rapidly fading. We couldn’t let Nissan lag behind in the automation race, so we first set out to get the spotlight on Nissan’s self-parking technology.
Get office chairs to promote Nissan’s technology. Using Nissan’s self-parking technology, we created the INTELLIGENT PARKING CHAIR which completely frees us from having to arrange chairs in the office.
However unarranged they may be, with a simple clap of the hand, these office chairs automatically return to their original positions to ‘self-park.’ This was a great way to offer a first-hand demonstration of Nissan’s self-parking technology in a very familiar everyday life setting.
The news of the INTELLIGENT PARKING CHAIR spread around the world, and the web movie received over 20MM views. Its media exposure was worth US$ 30MM and it was highly praised as the “greatest unprecedented demonstration.”
Nissan’s self-parking technology awareness rate increased by 364% y/y.
Sales of the Nissan X-Trail, which is equipped with this technology, went up by 120% y/y.
It led to behavioral change among the audience for whom the top-of-mind company of self-parking and self-driving technology became Nissan, giving a major boost to Nissan’s corporate strategy.