일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- 심사위원
- 공모전
- madstars2023
- 2023부산국제마케팅광고제
- 2022부산국제광고제
- 강연
- 광고제
- 벡스코
- 2015 부산국제광고제 수상작
- 이벤트
- 콘퍼런스
- 축제
- 마케팅
- 부산국제광고제
- adstars
- 인터뷰
- 영스타즈
- 부산국제마케팅광고제
- madstars
- 출품
- madstars2024
- 국제광고제
- madstars2022
- 2024부산국제마케팅광고제
- 2015 부산국제광고제
- ad stars
- 광고
- ad stars 2015
- 부산
- ADSTARS2021
- Today
- Total
부산국제마케팅광고제와 함께하세요!
[AD STARS 2015 Winner] Reduce Speed Dial & Never Stop Exploring Campaign 본문
[AD STARS 2015 Winner] Reduce Speed Dial & Never Stop Exploring Campaign
부산국제마케팅광고제(MAD STARS) 2015. 9. 21. 12:10[AD STARS 2015 Winner]
Reduce Speed Dial
& Never Stop Exploring Campaign
AD STARS 2015 Winner, 프로모션 (Promotion) 부문 수상작인
폭스바겐의 “Reduce Speed Dial”과
노스페이스의 “Never Stop Exploring Campaign”을 소개합니다.
[Promotion 부문]
부산국제광고제의 프로모션 카테고리는 즉각적인 행동을 이끌어내기 위해 설계된 활동
혹은 어떤 제품이나 서비스의 판매를 위한 제안의 크리에이티브를 평가합니다.
여기에는 샘플 제공, 공동 프로모션, 콘테스트, 이벤트, 매장 내 광고, 전시,
기타 디지털 미디어와 같은 홍보장치 등이 해당됩니다.
당신이 안전 속도를 유지해야 하는 이유 - Reduce Speed Dial
· 에이전시 : Colenso BBDO(New Zealand)
· 광 고 주 : Volkswagen
· 수상내역 : Promotion 부문 Gold
뉴질랜드에서 과속에 의한 교통사고 사망자는 전체 사고의 32%에 해당하며,
지난 2011년부터 2014년 사이 일어난 교통사고의 28%에 달할 만큼 높은 비율을 차지한다고 합니다.
과속에 의한 교통사고는 대부분 운전자의 잘못된 결정에 의해 발생되죠.
때문에 폭스바겐은 운전자들의 책임있고, 이성적인 드라이빙을 위한 아이디어를 냈는데요.
이를 통해 과속으로 인한 교통사고율을 줄이는 것이 궁극적인 목적이었죠.
Reduce Speed Dial은 폭스바겐의 속도계를 대체하는 패널입니다.
이 다이얼은 표준 속도계의 선명도와 안전 제한을 그대로 반영하되
사랑하는 이의 자필로 다이얼이 제작되었다는 점이 다릅니다.
자필 다이얼을 디자인할 수 있는 응용프로그램을 통해
저마다 개인화된 메시지로 완성된 단 하나뿐인 Reduce Speed Dial을 갖게 되었고,
이 스피드 다이얼은 결정적인 순간에 사랑하는 사람, 소중한 사람들을 떠올리게 해
안전속도를 유지시키는 계기가 되어 주었는데요.
운전자들이 스피드 다이얼을 볼 때마다
떠올려지는 사람들이야말로 그들에게 있어 "살아가는 이유"가 되기 때문이었죠.
이 개인용 Reduce Speed Dial을 설치한 이후
운전자의 75%가 제한속도를 초과하지 않았고,
최고 속도가 감소하는 등 과속방지 캠페인으로서 성과를 거둔 프로모션이었습니다.
Reduce Speed Dial - Colenso BBDO (New Zealand)
Advertiser/Client :Volkswagen
In NZ, speeding was the sole contributing factor in 32% of all urban road fatalities and 28% of all open road fatalities between 2011 and 2014. The highest of any contributing factor. Casualty and fatality on the road don’t occur because our cars aren’t safe enough - they occur because of poor decisions made by drivers. These poor decisions are the result of momentary lapses in judgment. Our rational, responsible selves take a backseat to the irrational person racing to a meeting, or overtaking a frustratingly slow driver. This idea disrupts behaviour at this critical moment.
The Volkswagen Reduce Speed Dial is a replacement panel for the speedometer in Volkswagens. The dials follow all of the clarity and safety restrictions of a standard speedometer, but the dial is personally hand written by a loved one. It’s designed to remind drivers what they have to live for at the exact moment they consider speeding. An app was developed and children were able to trace the numbers and draw a personalized message for the driver. This information was mapped onto a Volkswagen Golf’s blank speedometer panel, inser ted and calibrated. We monitored driving habits before and after the installation, to understand if the personalized speed dial changed driver behaviour. It did
Following the installation of the personalised speed dial: 75% of the drivers’ did not exceed their maximum recorded speed from phase one. One family reduced their top speed by 19kmh from a max of 123km to a max of 104km, which is a 15% reduction. Half of the drivers’ maximum speeds reduced. One family did not break the speed limit after the installation of the personalised speed dial 75% of drivers’ reduced their incidence of speeding in 100km zones by 50% Overall, all of the families reduced their speed in multiple driving situations.
탐험은 계속되어야 합니다 - Never Stop Exploring Campaign
· 에이전시 : INNORED(Korea, Republic Of)
· 광 고 주 : The North Face Korea
· 수상내역 : Promotion 부문Silver
노스페이스 코리아가, "Never Stop Exploring"이라는 브랜드 경영 철학을
소비자들에게 전달하기 위한 재미있는 프로모션을 기획했는데요.
“당신의 마지막 탐험은 언제였나요?”로 시작되는 이 영상.
누구나 한번쯤 봤을 유명한 노스페이스의 프로모션이었죠?
평소와 똑같이 옷을 구경하러 온 사람들.
이들은 자신이 갑작스레 마주칠 탐험의 순간에 대해 상상도 못하고 있습니다.
갑자기 땅이 흔들리며 바닥이 사라지기 시작하고,
제한시간 30초 내 천장 위에서 내려오는 “다운재킷”을 획득하라는 미션이 주어졌어요.
다운재킷을 GET하기 위해선 두려움을 극복하고 뛰어내리는
모험을 감수해야만 하는데요.
고민스런 찰나의 순간을 뒤로 하고, 참가자 모두 재킷을 향해 손을 뻗어 뛰어내립니다.
“다시, 탐험 속으로”라는 메시지가 적힌 바닥으로 말이죠.
이 프로모션은 치열한 경쟁사회 속에서 힘겨운 일상을 보내고 있는
2030 젊은이들을 위한 캠페인으로,
‘도전’이라는 브랜드 이미지를 각인시킴과 동시에
시대적 공감을 불러일으킨 성공적인 사례로 평가 받았습니다.
프로모션이 진행되었던 ‘공간’을 자세히 보면, 히말라야를 형상화 한 걸 알 수 있는데요.
세계적인 등반가, 탐험가들이 꿈꾸는 최종 목적지인 히말라야로
매장 벽면이 랩핑이 되어 있었던 거죠.
경쟁이나, 정상에 오르기 위한 목표 보다는
“나 자신과의 싸움” 그 자체가 아웃도어 스포츠의 근원이 아닐까 하는데요.
예상치 못한 탐험의 순간을 마주하게 된 이들의 모습을 통해
결국 스포츠란, 승패와 상관없이 나 자신과의 싸움을 이겨내고
도전했다는 것 그 자체로 의미가 있다는 걸 느낄 수 있는 영상이었습니다.
Never Stop Exploring Campaign–INNORED (Korea, Republic Of)
Advertiser/Client :The North Face Korea
The North Face has delivered a consistent message ‘Never Stop Exploring' for people these days afraid of taking on new challenges in their life. We wanted to convey the brand message with the North face brand philosophy by helping people to awaken and embrace their challenging spirit.
To deliver the brand message, ‘Never stop exploring’, we made a special pop up store and gave customers unexpected challenges. While they were taking a tour around the store, the floor beneath them collapsed all of a sudden. Then The North Face down jacket comes down and customers have to jump off the wall if they want to earn this jacket. Soon, the challenge presented to stunned customers clung to the shop’s rock wall and they had to choose to take this challenge or not. Never Stop Exploring.
This unexpected surprise hidden camera has given people the chance for a dynamic and entertaining challenges and awakened their challenge spirits. Moreover, the campaign video was rapidly spread globally on SNS recording 10million views. The campaign was introduced on Adweek which resulted in high popularity among global audiences.