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[2015 부산국제광고제 심사위원라인업] 심사위원장 소개 본문
2015 부산국제광고제 심사위원라인업
심사위원장 소개
상의 권위를 결정짓는 요소 중 가장 큰 비중을 차지하는 것이 심사위원이지요.
광고어워드 역시 마찬가지가 아닐까 생각해봅니다.
그런 면에서 부산국제광고제는 세계 어느 어워드와
견주어도 빠지지 않는 심사위원 라인업으로 명성이 자자하죠.
올해 역시 세계적인 광고인이 대거 심사위원으로 참여하며,
전세계 광고계의 이목이 집중되고 있는 2015 부산국제광고제!
화려한 스포트라이트를 받고 있는 심사위원장 5분을 소개합니다.
Jean-Remi von Matt
Jung von Matt AG의 CCO(Chief Creative Officer) & 창립자
Jean-Remi Von Matt은 1952년, 브루셀에서 태어나 스위스에서 자랐습니다.
독일에서 광고업에 종사하기 시작했으며 현재도 독일에 거주하고 있는데요.
다양한 카피라이팅 작업과 크리에이티브 디렉터로 일한 뒤
그는 그의 파트너 Holger Jung과 함께 1992년, Jung von Matt이라는 광고회사를 설립합니다.
오늘 날, 이 회사는 1,000명의 직원을 거느린 회사로 성장하였으며,
유럽 중심부 7개국과 베이징에 사무실을 둔 광고계의 선두주자라 할 수 있습니다.
Jung Von Matt는 지난 20년간
유럽 내에서 독일계 에이전시 중 가장 성공적인 에이전시로 자리매김 했으며,
창조성과 효과성을 입증하는 여러 상을 수상했습니다.
창의적인 재능과 아이디어를 가진 광고디자이너들을 발견하고 육성하는 것을 목적으로 하는 세계적인 광고경진대회인 ADC(Art Direktor Club)에서
Jung Von Matt는 1994년부터 독일 ADC의 상위 3위를 유지하고 있을 뿐 아니라
1위를 12번이나 기록하는 기염을 토하기도 했습니다.
그 덕에 ADC 경연에서 세계에서 가장 성공적인 에이전시로 꼽히기도 했습니다.
2012년 Jung von Matt는 크리에이티브의 세계 랭킹을 결정하는 건리포트(Gunn Report)에서 유럽 에이전시로는 유일하게 최고 5개 기업에 포함되기도 했으며,
Worldwide Efficiency Ranking 3위를 기록했답니다.
더욱이
Cannes Lions에서 3번이나 연속으로 수상!!
에이전시의 상징물은 어두운 초록색 트로이의 목마이며
회사의 사명선언문은
“다른 이가 두드리기만 했던 문을 열려면 대담한 창의력이 필요하다.” 라고 하네요.
Jean-Remi von Matt
Chief Creative Officer & Founder / Jung von Matt AG
Jean-Remy von Matt was born 1952 in Brussels, raised in Switzerland and started his advertising career in Germany where he still lives.
After various copywriting jobs and later on as a creative director, he founded with his partner Holger Jung the agency Jung von Matt in 1991.
Today the agency has a headcount of over 1000 colleagues with offices in seven countries in the heart of Europe as well as in Beijing.
When it comes to awards for creativity and effectiveness, Jung von Matt has been the most successful German-speaking agency in Europe for the past 20 years.
Since 1994 Jung von Matt has consistently hit the German ADC’s top three and has been ranked first twelve times. Moreover Jung von Matt has been named the world’s most successful agency of the last fifty years in all ADC competitions. In 2012 Jung von Matt was the only European agency ranked in the top-five of the Gunn report and No. 3 in the worldwide efficiency ranking. Furthermore, the agency finished the Cannes Lions among the top-three independent agencies worldwide for the third time in series.
Thank to its strong creative culture, the agency still attracts the most ambitious people in the industry.
The agency’s symbol is a dark-green Trojan horse and its mission statement is: To open doors others only knock on - with the power of daring creativity.
Matt Eastwood
JWT의 CCO(Worldwide Chief Creative Officer)
Matt Eastwood는 2014년 JWT에서 크리에이티브 책임자로 일하기 시작했습니다.
영국의 광고 전문 매거진 ‘캠페인(Campaign)’에서 커뮤니케이션 산업계의 ‘유니콘’으로 묘사되기도 한 그는
현재 광고계에서 가장 혁신적인 인물이라 평가받고 있지요.
광범위한 그의 경력은 셀 수 없이 많은 에이전시들과 나라에 걸쳐 있는데요.
Matt는 2006년 DDB 오스트레일리아 내셔널 크리에이티브 디렉터와
오스트레일리아 M&C Saatchi의 설립을 돕기도 했습니다.
2010년, 그는 뉴욕 DDB의 CCO가 되었는데요.
뉴욕 DDB는 2013 건리포트(Gunn Reprot)에서 성공적인 기업 세계 13위로 선정되었던 기업이죠.
동시에 크리에이티브 랭킹을 정하는 AdAge의 2013년 수상 보고서에서
성공적인 CCO 세계 5위로 선정되기도 했습니다.
그는 Campaign Brief의 ‘Agency of the Year’, Adnews의 ‘Agency of the Year’,
Spikes의 ‘Network of the Year’, Campaign의 ‘magazine Network of the Year’ 등
셀 수 없이 많은 랭킹에 선정되어 수많은 찬사와 명예를 얻었습니다.
그는 창조적인 인물로 매우 높은 평가를 받고 있으며
현재 국제적인 감각을 지닌 뉴요커로서의 삶을 살고 있답니다.
Matt Eastwood
Worldwide Chief Creative Officer / JWT
Matt Eastwood joined JWT as Worldwide Chief Creative Officer in July 2014. Described by Britain’s Campaign magazine as a “unicorn” in the communications industry, Matt has overseen some of the most innovative and recognizable creative projects in advertising today.
His career has spanned numerous agencies, specialties and countries, including Australia, the UK and US. Matt was a founding partner of M&C Saatchi in Australia before he went on to join DDB Australia in 2006 as National Creative Director and Vice Chairman. In 2010, Matt became Chief Creative Officer of DDB New York, which, in the 2013 Gunn Report, was named the 13th most awarded agency in the world. At the same time, AdAge`s 2013 Award`s Report listed Matt as the 5th most awarded Chief Creative Officer worldwide.
During his career Matt has won numerous accolades and honors including Campaign Brief Agency of the Year, Australian Creative Hotshop, Adnews Agency of the Year, Creativity’s Agency to Watch, B&T Agency of the Year, Spikes Network of the Year, and Campaign magazine Network of the Year. He is a highly awarded creative with an international sensibility, living life as a New Yorker.
Jose Miguel Sokoloff
Mullen Lowe Group Global의 회장 & 크리에이티브 자문
Mullen Lowe Group Global의 크리에이티브 자문이자 공동 회장이며
Lowe SSP3 Colombia의 CCO인 그는 라틴 아메리카 에이전시 리더로 손꼽힙니다.
새롭고 평화로운 콜롬비아를 만들고자 한 그의 노력은
여러 상을 수상했던 그의 ‘FARC Guerrilla’ 복원 캠페인에 나타나있는데요.
그는 이 작품으로 여러 세계적 어워드에서 수상했습니다.
그는 라틴 아메리카에서는 D&AD Black Pencil을 수상한 유일한 사람인데요.
라틴 아메리카인으로서는 처음으로 Cannes Lion에서 ‘Titanium’을 수상했습니다.
그가 Francisco Samper과 공동 설립한 에이전시 Lowe SSP3은
올해의 국제 광고 에이전시 상을 수상하였으며,
이는 콜롬비아 에이전시로서는 첫 수상이었습니다.
Jose Miguel은 Lowe사의 회장으로 선임되며
2011년에는 글로벌 크리에이티브 자문회에 파트너로 선임되었는데요.
맴버들과 일년에 몇 번 만남을 가지며, 매일 연락을 한다고 합니다.
주된 목표는 양질의 통찰력이나 기술, 아이디어를 개발하는 것이라고 하네요.
Lowe/SSP3사는 콜롬비아에서 두 번째로 큰 기업이 되었을 뿐만 아니라,
지난 15년간 광고 시장에서 가장
창의력 있는 크리에이티브 에이전시로 지속적으로 꼽히고 있습니다.
Jose Miguel은 TedGlobal을 포함해서 광고 시장에서 가장 명망 있는 행사들에서
연설을 하도록 초대받았는데, Cannes Lions와 같은 주요 어워드에서 심사를 맡기도 했습니다.
Jose Miguel Sokoloff
President / Mullen Lowe Group Global Creative Council
Jose Miguel - President, Lowe Global Creative Council & Co Chairman and CCO Lowe SSP3 Colombia, is one of the leading Latin American creatives and agency leaders. His work towards bringing about a new, peaceful Colombia is at the heart of his multi award winning FARC Guerrilla demobilization campaigns and has seen him awarded around the world.
He has been recipient of the only D&AD Black Pencil awarded to a Latin American agency and a Titanium Cannes Lion – again a Latin American first. He also has a prestigious UK IPA Effectiveness Grand Prix, a Jay Chiat Grand Prix and an El Ojo Grand Prix. The agency he co-founded with Francisco Samper, Lowe SSP3, was awarded Advertising Age’s International Agency of the Year, the first time a Colombian agency has won.
Jose Miguel was appointed President of Lowe and Partners Global Creative Council in 2011. The Creative Council is made up of our network’s leading Creative Directors and Chief Creative Officers. This evolving peer group meets several times a year, but is in touch daily, and its prime objective is to ensure that the work we produce is of the highest quality, in terms of insight, craft and idea.
Lowe/SSP3 has become not only the second largest agency in Colombia, it has also gained recognition as the most consistently creative agency in the market over the last 15 years. Jose Miguel is invited to speak at the industry’s most prestigious events including TedGlobal and is also a judge at key industry festivals such as Cannes Lions.
Merlee Cruz Jayme
DM9 Jayme Syfu의 의장 & CCO(Chief Creative Officer)
Merlee Jayme는 2013년 캠페인 아시아에서
올해의 창조상(The Creative of the Year)을 수상한 첫 번째 필리핀 사람입니다.
아시아의 크리에이티브 디렉터 상위 20위 중 유일한 여성 크리에이티브 디렉터이며,
2014년 ‘캠페인 브리프 아시아(Campaign Brief Asia)’에서는
4위에 오르기도 했습니다.
24년 동안 크리에이티브로서 일하면서 그녀는
필리핀의 Creative Guild의 The Hall of Fame과
NEW YORK FESTIVALS의 CREATIVE ACHIEVEMENT AWARD를 수상하며 인정받아왔습니다.
그녀는 DM9 Jayme Syfu의 회장이며 크리에이티브 책임자입니다.
소규모로 설립한 DM9 Jayme Syfu는 이제 필리핀 최고의 에이전시이자
DDB 월드와이드의 자회사로 성장했습니다.
2014 Campaign Brief Asia Ranking에서 1위를 기록 하는 등
DM9 Jayme Syfu는 이제 필리핀을 대표하는 에이전시라 할 수 있습니다.
또한 건 리포트에서 세계 25위를 기록했는데,
이는 필리핀 에이전시로서는 가장 높은 랭킹에 오른 것이라 하네요.
이러한 명망 있는 상은
DM9의 디지털 우수성, 시장과 커뮤니티 서비스, 비즈니스 경영과 창의성이
최고임을 인정하는 증거죠!
부산국제광고제에서도 2013년 그랑프리 오브 더 이어(Grand Prix of the Year)를
수상한 바 있는데요.
수상의 영광을 안겨준 ‘Smart txtbks’로 30인 규모의
이 작은 회사는 세계적으로 이름을 떨쳤습니다.
Merlee Cruz Jayme
Chairmom & Chief Creative Officer / DM9 Jayme Syfu
Merlee Jayme is the first Filipino to be awarded: The Creative of the Year for Southeast Asia in the Campaign Asia Pacific Agency of the Year 2013 and the only woman in the top 20 Creative Directors in ASIA, ranking number 4 in the Campaign Brief Asia Ranking for 2014.
Working as a creative for 24 years, she has also been recognized with The HALL OF FAME AWARD from the Creative Guild of the Philippines and the NEW YORK FESTIVALS CREATIVE ACHIEVEMENT AWARD.
She is DM9 Jayme Syfu’s "Chairmom" and Chief Creative Officer.
DM9 Jayme Syfu is the small shop she founded 9 years ago. An affiliate of DDB Worldwide, it is ranked the Philippines’ no. 1 in the 2014 Campaign Brief Asia Ranking and awarded the very first Campaign Asia Pacific Creative Agency of the Year for the Philippines 2012 and 2013 in Singapore.
Today, it is the Philippines’ Agency of The Year. This prestigious award, recognizes DM9 as the best in Digital excellence, industry and community service, management of business and creativity.
It is also ranked no. 25 worldwide in The Gunn Report. The highest rank a Philippine agency has ever reached.
Aside from the impressive number of metals from local and international Awards in the past years, ‘the small shop of 30 people’ is known worldwide for Smart txtbks: a Cannes Lion GRAND PRIX for Mobile, and a Spikes Grand Prix, a D&AD Pencil, a Grand CLIO, all “firsts” for the Philippines.
Her jury duties last year include The Cannes Chimera for the Bill & Melinda Gates Foundation, The Andy’s, New York Festivals, the Lions Health in Cannes and The Clio Awards.
Her major speaking engagements include Indonesia’s Citra Pariwara, the New York Festivals, The Philippine Ad Summit, the Asia Pacific Media Forum in Bali, The PANA Youth Congress and The Adobo Festival of Ideas.
Suthisak Sucharittanonta
BBDO Proximity Thailand의 회장 & CCO(Chief Creative Officer)
1998년 BBDO에 입사한 수티삭(Suthisak)은
2004년, BBDO 월드와이드의 국제 크리에이티브 의회에 들어갔습니다.
탁월한 리더쉽으로 BBDO 방콕의 크리에이티브 어워드에서 사상 최고의 인정을 받았습니다.
그는 Cannes Gold Lion 수상을 비롯해
2003년에는 태국에서 첫 번째로 Cannes TVC Gold Lion을 수상하였죠.
또, 2004년 건리포트(Gunn Report)에서 세상에서 8번째로 가장 많은 상을 받은 에이전시라는 타이틀을 얻기도 했습니다.
그의 작품은
Cannes Lions, Clio Awards, One Show, D&AD 등 권위있는 어워드에서 수상했으며,
방콕 예술감독협회 'Hall of Fame’으로 선출되었습니다.
Suthisak Sucharittanonta
Chairman & Chief Creative Officer / BBDO Proximity Thailand
He joined BBDO in June 1998 and was elected into BBDO Worldwide Creative Committee in 2004.
BBDO Bangkok’s creative award recognition is at all-time high under his leadership as he made history by winning the only Cannes Gold Lion awards, capturing the GUNN Report 8th World’s Most Awarded Agency title in 2004, winning Thailand’s first Cannes TVC Gold Lion in 2003.
His works have won acclaim at the most prestigious award competitions in the world, namely Cannes Lions, Clio Awards, One Show, D&AD.
He has been elected into the Bangkok Art Directors‘Association ‘Hall of Fame’