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[2014 부산국제광고제/Gold] Cans of Positivity 본문
통조림 패키지 디자인의 다양성 'Cans of Positivity'
2014 부산국제광고제에서 Gold를 수상한 Campbell Soup Southeast Asia Sdn Bhd의 'Cans of Positivity' 광고입니다.
보통 통조림은 어떤 날 드시나요?
요리하기 귀찮을 때? 아플때? 야식이 생각나는 야심한 밤에?
캠벨은 소비자가 날씨와 기분에 맞게 선택할 수 있도록 새로운 통조림 패키지 디자인을 했습니다.
비오는 날, 마음이 아플 때, 향수병에 걸렸을때, 외로운 밤에 등 그때그때의 상황과 기분, 날씨 등에 따라 선택해 먹을 수 있는 통조림!
보통 통조림 패키지 디자인은 단순하거나 단조로울수 밖에 없는데요,
캠벨의 통조림 디자인은 다양한 색감과 간단하지만 상황에 맞게 와닿는 메시지(문구)를 전달해,
더 많은 소비자의 선택을 받았답니다.
이 패키지 디자인의 변화를 통해 매출이 상승하고 큰 인기를 끌었다고 하네요^^
Campbell’s canned soups were rarely being consumed as people were beginning to forget about the brand. Our client wanted us to help increase consumption to more than 4 million a year, by reconnecting with the target market that had once loved Campbell’s.
We gave people more reasons to consume more Campbell’s, with Cans of Positivity. We showed how Campbell’s can turn negative situations around, and spread the warmth to posters, postcards, print, bus shelters, and even on Campbells cans.
Brand recognition and familiarity was strengthened, and people began falling in love with Campbell’s all over again. So we didn’t just fill tummies, we have also slowly started to warm hearts.
Brand_Campbell Soup Southeast Asia Sdn Bhd
Agency_Y&R Malaysia