일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- 마케팅
- 2015 부산국제광고제
- 출품
- 심사위원
- 2024부산국제마케팅광고제
- 강연
- 영스타즈
- ad stars
- 부산국제광고제
- 부산국제마케팅광고제
- 축제
- 공모전
- madstars
- 부산
- 벡스코
- adstars
- 인터뷰
- 콘퍼런스
- 2023부산국제마케팅광고제
- 광고제
- 2022부산국제광고제
- ADSTARS2021
- 국제광고제
- 2015 부산국제광고제 수상작
- 이벤트
- madstars2024
- 광고
- madstars2023
- madstars2022
- ad stars 2015
- Today
- Total
부산국제마케팅광고제와 함께하세요!
[2022 부산국제광고제 오픈 콘퍼런스 연사 소개(12)] - 메타코미디 대표 ‘정영준’ 본문
[2022 부산국제광고제 오픈 콘퍼런스 연사 소개(12)] - 메타코미디 대표 ‘정영준’
부산국제마케팅광고제(MAD STARS) 2022. 8. 12. 13:37
[2022 부산국제광고제 오픈 콘퍼런스 연사 소개(12)]
- 메타코미디 대표 ‘정영준’
2022 부산국제광고제에서 누구나! 무료로! 참여할 수 있는 오픈 콘퍼런스🔥
오픈 콘퍼런스 일곱 번째 주인공은,
메타코미디 CEO ‘정영준’ 님입니다.👐
정영준님은 코미디언들에게 유튜브라는 새로운 무대를 열어줌으로써 코미디씬에 뜨거운 에너지를 전파한
국내 최초의 코미디 레이블 ‘메타코미디’의 설립자인데요.
메타코미디는 ‘한사랑산악회’, ‘B대면데이트’, ‘05학번이즈백’ 등의 시리즈로 메가 히트를 친 158만 구독자의 유튜브 채널 ‘피식대학Psick Univ’부터, ‘장기연애’, ‘찐남매’ 등 극사실주의 콘텐츠로 올렸다 하면 수백만 조회 수를 기록하는
213만 구독자의 ‘숏박스’, ‘병맛 더빙’ 콘텐츠의 절대강자를 넘어 자체 제작 콘텐츠 크리에이터로 사랑받는
322만 구독자의 ‘장삐쭈’까지 막강한 라인업을 자랑하는데요.
‘[크리에이티브 스쿨] 코미디는 무엇인가?’에서는 대한민국 코미디의 현주소를 살펴보고, 이제는 하나의 브랜드가 된 피식대학, 빵송국 등의 사례를 통해 코미디를 브랜딩에 활용하는 방법을 정영준님의 노하우를 담아 이야기할 예정입니다.💡
오는 8월 25일(목) 오후 3시 20분,
누구나! 무료로! 참여할 수 있는 오픈 콘퍼런스에서 정영준님을 만나보세요!
자세한 정보가 궁금하다면?
지금, www.adstars.org를 접속해주세요!
-
[MAD STARS 2022 Open Conference Speakers Introduction (12)]
- Youngjoon Chung, Meta Comedy Inc. CEO
Open Conference, a free, open-to-all event at MAD STARS 2022!🔥
The seventh speaker for Open Conference introduced today is
Youngjoon Chung CEO of Meta Comedy Inc.👐
Youngjoon Chung is the founder of Korea’s first-ever comedy label, Meta Comedy Inc., which has spread the powerful energy of Korean comedians by opening up a Youtube channel as a new venue to unleash their potential.
Meta Comedy’s portfolio includes YT Channel ‘Psick Univ’ with 1.58M Subscribers where the mega-hit series, ‘Hansarang Hiking Club,’ ‘Remote Date,’ and ‘Class 05 is Back’ became huge hits; ‘Short Box’ with 2.13M Subscribers where hyper-realistic contents like ‘Long-term Relationship’ and ‘Real Siblings’ generated millions of views; and ‘Jangbbijju’ with 3.22M Subscribers where ‘Ridiculous Voice Overs’ and original contents heightened its popularity even further.🥳
During his session ‘[Creative School] What Makes Comedy So Special?’, Youngjoon will introduce where the Korean comedy industry stands at present and he will share his experiences with Psick Univ and Bbangsongguk, which are now standalone brands themselves, to talk about how to utilize comedy in branding.💡
On August 25th (Thu) 3:20 pm,
Meet Youngjoon Chung at Open Conference, a free, open-to-all event!
To learn more,
Visit www.adstars.org now!